James Hardie, der ejer fermacell®, har et skarpt nordisk fokus rettet mod de robuste og næsten vedligeholdelsesfri fibercementplanker. Med lancering af deres seneste produkt Hardie® VL Plank på det danske marked i efteråret 2021, står Sverige for tur i år. Netop arbejdet med fibercementen kommer til at fylde en hel del i Helene Eriksens arbejdsdage i Gedved.
- Jeg har haft min gang her ganske kort, men det står allerede meget klart for mig, at der er enorme potentialer og spændende udfordringer i arbejdet med at udbrede fibercementen på det danske såvel som svenske marked, siger Helene Eriksen.
Vi skal endnu mere i øjenhøjde med målgruppen
Helene har en kandidatgrad i marketing og kommunikation fra Aarhus Universitet, og kommer fra en lignende marketing managerstilling i virksomheden Condair A/S.
Helene har haft fingrene nede i hele paletten af marketingdiscipliner, men efter otte gode år var hun klar til nye faglige udfordringer.
- James Hardie er en stærk organisation, og at understøtte den fortsatte udvikling for fermacell® samt udvikle James Hardie-brandet bliver en øvelse, som jeg glæder mig til at tage fat på, fortæller Helene og fortsætter:
- Jeg skal sammen med erfarne kolleger sætte retningen for, hvordan vi fortæller den gode historie om blandt andet Hardie® VL Plank, og vi skal bl.a. vise endnu flere gode kundereferencer i øjenhøjde med målgruppen.
- De første uger her i vores flotte lokaler i Gedved har allerede budt på lidt af hvert. Jeg har mødt en masse nye kollegaer og været til produkttræning, hvor jeg selv har prøvet at montere planker. Det har været virkelig givende for at forstå byggeprocessen og lære produktet at kende, og jeg glæder mig til at komme i gang med alt det nye.
Når Helene ikke passer sit job på kontoret i Gedved, tilbringer hun fritiden i Hammel, hvor hun bor med sin mand og deres to børn på 2 og 4 år.